יום שישי, 2 באוגוסט 2013

הילה של מלאכים - או וטרינר של אנשים




יש אנשים שנכנסים למרפאה וטרינרית ורואים שיש להם  הילה של מלאכים מעל הראש.
מעין "בייגלה" עגלגל מרחף מעל לראשם. כל ווטרינר מכיר אותם.
אלו הם המלאכים השומרים על  חתולי הרחוב.
באחד מבתי החולים בהם עבדתי בארה"ב, היה זוג קשישים שהביא כלב זקן לבדיקה.
הכלב סבל מסכרת. כמה ימים לאחר מכן הופיעו שוב, הפעם בלווית כלב אחר שסבל מאי ספיקת כליות.  אשפזנו אותו וחיברנו אותו  לנוזלים  ( המקבילה הוטרינרית לדיאליזה) וכשהתייצב מצבו שלחנו אותו לביתו.
שבועיים לאחר מכן שוב הופיע הזוג הזה במרפאה, הפעם עם כלב שסבל מאי ספיקת לב. .
עכשיו  כבר לא יכולתי להתאפק.
הנימוס האמריקאי שרכשתי במאמצים כה רבים נמחק באיבו.
היה זה הטאקט הישראלי המפורסם, מונע על ידי סקרנות בוערת , ששאל אותם אם כל הכלבים שלהם מהמאה הקודמת או אולי יש להם גם משהו צעיר יותר בארסנל…
מובן שנשכתי את לשוני הסוררת שניה אחרי שהשאלה נשאלה.
התשובה שלהם הדהימה אותי.
מסתבר שהם היו הולכים פעם בשבוע לצער בעלי חיים ומאמצים רק את הכלבים הזקנים והחולים, את אותם כלבים שברור שאיש מלבדם לא יאמץ, הכלבים המיועדים להמתה.
הם לוקחים אותם לביתם ומעניקים להם מספר חודשי חסד.
מזון טוב, טיפולים והרבה אהבה בתקופת החיים האחרונה שלהם.

כשפתחנו את בית החולים שלנו בלוס אנג'לס   היינו ממש לחוצים.
  לווינו כספים והיינו ממושכנים למשך חמש מאות השנים הבאות, פחות או יותר.
מכאן, כשהופיעה לי ביום  הראשון שפתחנו את בית החולים  אשה נעימת סבר עם שלושה חתולים ממש שמחתי.
תוך כדי שיחה אתה התברר לי שהיא אוספת חתולים מהרחוב, רוחצת ומטפלת בהם.
לא יכולתי להאמין למזלי הטוב: האשה אמרה שהיא תיכף חוזרת ומביאה שבעה חתולים נוספים.
עמדנו אני והאסיסטנטית ג'ניפר ובאושר  רחצנו עשרה חתולים סרבנים, חיסנו אותם ואף נתנו להם טיפול נגד תולעים.
בעיני רוחי ראיתי כיצד אני מכסה כבר חלק מההלוואה החודשית.
לא הבנתי במה זכיתי לכבוד הזה- הייתי בטוחה שלאדם נפלא כמו האשה הזו, שכל כך דואגת לחתולי רחוב, יש רופא קבוע.
לא היה לי ספק שהקסם האישי שלי עשה את שלו.
 רק אחרי ארבעה ימים, כשהבנק החזיר לי את הצ'ק של שלוש מאות הדולר בנימוק שהחשבון נסגר זה מכבר, ירד לי האסימון.

כל מה שאני יכולה להגיד, שגם זו שיטה לטפל בחתולי רחוב…

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה